WSTĘP
Szkoła Podstawowa nr 6 im. Aleksandry Kujałowicz w Suwałkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sp6.pl
Data publikacji strony internetowej: 2020-01-29
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-31
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Strona internetowa posiada:
Narzędzie ułatwień dostępu (widoczny obrazek po prawej stronie przy poruszaniu się po witrynie) a w nim:
- kontrast dla treści będącej tekstem
- dobór odpowiedniej wielkości czcionki na stronie internetowej
- odwrotność kolorów
- ekran monochromatyczny
- ciemny i jasny kontrast
- niskie i wysokie nasycenie
- zaznaczenie linków
- zaznaczenie nagłówków
- skalowanie treści
- wysokość linii
- odstęp liter
Treści niedostępne
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- Niektóre linki nie są wystarczająco opisane
- Brak dostępności wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury
- Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF
- Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
- Niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej
- Dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi
- Część plików nie jest dostępnych cyfrowo
- Część zdjęć nie posiada opisu alternatywnego
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- Na niektórych stronach brak jest odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
- Niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki
Wyłączenia
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności – Anna Śliżewska - Dyrektor szkoły.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: 87 5650205
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego na 31.03.2025.pdf